SÖF – Uppsala

SÖF Uppsala är en lokalförening inom Svenska Ödemförbundet och alla SÖF-medlemmar som bor inom Region Uppsala tillhör denna lokalförening. Om man inte har avsagt sig medlemskap i lokalföreningen.

Föreningen bildades den 11 februari 2018. Syftet med föreningen är att påverka lokala politiker, myndigheter och vårdgivare för att förbättra möjligheten till adekvat vård för dig med ett kroniskt ödem eller annan lymfatisk sjukdom. En annan viktig del i lokalföreningens arbete är att ordna träffar för medlemmarna för utbyte av erfarenheter och få ny kunskap.

bilden fr. vä. Åsa Honkamäki Sparf, vice ordförande, Ingrid Vassvik, ledamot, Laila Landberg, kassör, Rosa Rådman, suppleant och Eva Ohlsson, valberedningen. Saknas på bild: Caroline Saidac, suppleant.

Styrelse 2019

Åsa Honkamäki Sparf, vice ordförande
Laila Landberg, kassör
Ingrid Vassvik, ledamot
Caroline Saidac, suppleant
Rosa Rådman, suppleant

Eva Ohlsson
Maria Mia Löfqvist

Revisor
Ingrid Ohlsson
Revisor suppleant
Margareta Jansson Forsberg

Ny styrelse 29 maj

I ett konstituerande styrelsemöte med Margareta Haag som mötesordförande bildades den nya styrelsen för SÖF Uppsala. I dagsläget finns ingen ordförande men till vice ordförande valdes Åsa Honkamäki Sparf, till kassör valdes Laila Landberg. Sekreterar sysslorna delas enligt ett rullande schema i styrelsen. Ordinarie ledamot Ingrid Vassvik och suppleanter Caroline Saidac samt Rosa Rådman. Vi är en liten styrelse som gärna vill bli fler. Är Du intresserad hör av dig till Eva Ohlsson i valberedningen, mejl: ohlsson.eva@gmail.com telefon: 070-2522823.

Funktionsadress
uppsala@svenskaodemforbundet.se

Organisationsnummer: 802514-9462

Lipödemcafé med SÖF Uppsala – var med och påverka!

Lipödemcafé – var med och påverka!

Vill du dela med dig av dina erfarenheter och tankar kring hur det är att leva med lipödem? Vi vill skapa förutsättningar för bättre stöd och vård till personer med lipödem. Och vi behöver din hjälp.

Projekt Lipödem arrangerar nu caféträffar/workshops med fokus på lipödem. Tanken med caféet är att samla kunskap om hur det är att leva med lipödem för dig som är drabbad och för dig som närstående.

Vi vill veta mer om din vardag, den vård du fått och vilka svårigheter som dyker upp. Vilket stöd hade du behövt för att underlätta i tillvaron? Vad tycker du att allmänheten/vården/beslutsfattare behöver veta?

Du får också möjlighet att påverka innehållet i projektet – var vill du att fokus ligger?

Under träffen berättar vi om projektet och hur vi arbetar för att nå målet: att alla ni med lipödem och era närstående ska få den hjälp och det stöd ni har rätt till!

Vi sätter oss i mindre grupper och diskuterar utifrån olika teman över en kopp och lite tilltugg. Vi bjuder!

Datum/Tid

Träffen är den 26/11, kl 18–20.30

Studieförbundet vuxenskolan Uppsala, Kungsängsgatan 12

Anmäl dig!

Anmäl dig via mail. Uppge namn, adress och telefonnummer: uppsala@svenskaodemforbundet.se

Här kan du ladda ner Inbjudan till Lipödemcafé i pdf-format

Café träffar i höst

Under hösten bjuder vi in alla SÖF Uppsalas medlemmar och blivande medlemmar till Café träffar. Där kan Du träffa styrelsemedlemmar samt andra medlemmar för att få information, ställa frågor och diskutera kring ödemfrågor. Vi träffas på Kafé Kardemumma som finns inne på Stadsbblioteket, Svartbäcksgatan 17 i Uppsala. Träffarna är mellan kl 16:00-19:00 den 28/8, 26/9, 24/10 samt 28/11.

Kafé Kardemumma som finns inne på Stadsbblioteket, Svartbäcksgatan 17 i Uppsala

kl 16:00-19:00 den 28/8, 26/9, 24/10 samt 28/11

/Laila Landberg, kassör SÖF Uppsala

Till aktivitetskalendern

Vi anordnar varje år flertalet olika evenemang. Läs mer

Bli medlem nu!

Vi har större möjlighet att påverka ju fler vi är. Läs mer

Filmarkivet

Här har vi samlat filmer om Ödem & egenvård. Läs mer

Du är alltid välkommen att kontakta oss på Svenska Ödemförbundet.

Epost
Ring oss

Adress

Svenska Ödemförbundet
Box 800, 101 36 Stockholm

Vill du komma i kontakt med oss?

Fyll i formuläret nedan så kontaktar vi dig inom kort.