Hej alla medlemmar som bor i Stockholm!

Ni som varit medlemmar en tid vet att det är risk att Svenska Ödemförbundets lokalförening kommer att läggas ner i november. Föreningen har i stort sett varit vilande sedan årsmötet i mars, då tyvärr ingen av oss i styrelsen har möjlighet att fortsätta. Vi vädjar nu till er medlemmar, kanske finns det några av er som vill fortsätta driva föreningen, för en bättre vård för oss som bor i Stockholms län. Kanske har ni en partner, vän, arbetskamrat eller granne som är intresserad?

Det är en lätt förening att ta över, det som varit tidskrävande och inte alltid så roligt är redan gjort, så all fokus kan läggas på det som engagerar dig. Svenska Ödemförbundet Stockholm lämnar över:

• Bankkonto
  • Swish
  • mailadress till ordförande, sekreterare, ekonomi samt SÖF Stockholm
  • Protokoll, bara att fortsätta i samma mall
  • kontaktuppgifter exempelvis till flertal kompressionsföretag samt lokaluthyrare

Vad är du bra på eller skulle tycka vara meningsfullt att arbeta för? Prata med politiker, skriva, synas i media, tycker du om att prata eller vill verka mer i det tysta? Alla behövs! Ni kommer förstås få stöd från oss när frågor uppstår, vi bryr oss om föreningen och vill det ska bli bra för er som tar över. Ta det lugnt i början, lär känna varandra och hur mycket ni orkar med. Egenvårdskursen är uppskattat av dem som kommer och inte så betungande, större event kan vänta.

Vår förhoppning är att kunna presentera en ny styrelse på det extra årsmötet lördagen den 23 november ( Sollentuna 13.30, närmare beskrivning kommer)

Är du intresserad av att ingå i styrelsen? Hör av dig till
Jenny Borg, e-post: borg_jenny@hotmail.com (valberedare) eller
Karin Wallin, e-post: wallinkarin@live.se (ordförande i den vilande föreningen)