Välkommen till vår andra Workshop!

Vår första workshop gav oss som deltog, väldigt mycket lärdom om vårt lymfsystem och lite om vad vi själva kan göra för att det ska fungera så bra som möjligt.

Datum/Tid

Lördagen den 8 februari, kl 9:00 – ca: 16.00

Karl den XII gata II, 22220 Lund (gångavstånd från Stationen)

Kostnad

150 kr för medlemmar i SÖF Skåne. 350 kr för övriga personer. Är du medlem i SÖF är du också automatiskt medlem i lokalföreningen om du bor i Skåne. I kostnaden ingår föredrag, förmiddagsfika, lättlunch samt eftermiddagsfika. Vänligen meddela eventuella allergier/vegetarisk kost.

Max 25 personer så först till kvarn…

Föreläsare är Pia Bergholm, Fysioterapeut/medicinsk lymfterapeut från Lymfhälsan, Danderyd. Pia som utbildar lymfterapeuter, har nu även skrivit en bok, Lymfologi – En guide i teori och praktik. (Boksläpp d. 25 januari 2020 i Stockholm) Pia kommer denna dag att focusera på lumfsystemets funktion och egenvård av olika slag.

Från THUASNE kommer Johnny Ragnarsson för att berätta om samt visa alla funktionerna som Mobiderm har. Då kan vi känna och prova på.

Ev. kommer även Barbro Svensson från MEDI för att tala om samt visa upp deras kompressionsmaterial.

Anmäl dig!

Anmäl dig via mail eller telefon senast söndagen den 2 februari. Uppge namn, adress och telefonnummer: skane@svenskaodemforbundet.se eller 070 – 9407834.

Inbetalning förs till vårt bankgiro 5106-0713. Skriv namn o telnr. i meddelanderutan. Du får en bekräftelse när din inbetalning inkommit.

Välkomna hälsar styrelsen i SÖF Skåne