SÖF – Skåne

SÖF Skåne är en lokalförening inom Svenska Ödemförbundet. Syftet med föreningen är att påverka lokala politiker, myndigheter och vårdgivare för att förbättra möjligheten till adekvat vård för dig med ett kroniskt ödem eller annan lymfatisk sjukdom. En annan viktig del i lokalföreningens arbete är att ordna träffar för medlemmarna för utbyte av erfarenheter och få ny kunskap.

Styrelsen valdes vid årsmötet den 24 februari 2018

• Elisabeth Augustsson, ordförande
  • Susanne Gårdenhag, vice ordförande
  • Ulla-Kersti Carlsson, sekreterare
  • Ingela Ingelsson, vice sekreterare
  • Irene Klingborg, kassör
  • Anita Bergkvist, ledamot (avgått)
  • Cia West, ledamot (avgått)
  • Annika Mickelson, ledamot

Fr v: Cia West, Ulla-Kersti Carlsson, Irene Klingborg, Annika Mickelsson, Elisabeth Augustsson, Ingela Ingelsson, Susanne Gårdenhag. På bilden saknas Anita Bergkvist

Läs om hur SÖF hanterar dina personuppgifter.

Personuppgiftsombud för SÖF Skåne är Ulla-Kersti Carlsson.

Personuppgiftsombudet ansvarar för att personuppgifter behandlas korrekt och lagligt inom verksamheten. Hjälper medlemmar inom SÖF Skåne att få felaktiga uppgifter rättade. Du når henne via skane@svenskaodemforbundet.se

Kontaktuppgifter:

Tel: Ordf. Elisabeth Augustsson 0730-88 34 88

skane@svenskaodemforbundet.se

Organisationsnummer 802501-3635

Bankgiro 5106-0713

Det händer i SÖF Skåne

Medlemsträff
Tid och plats: Söndag 9 december kl 14.00, Kontinentgatan 2, 2 tr (hiss finns) Trelleborg
Irene och Ulla-Kersti kommer att berätta och visa egenvård från Workshop kursen i Danderyd den 10-11 november 2018.
Ta gärna kontakt med varandra på vår fb. sida, SÖF Skåne, för samåkning.
Fika till självkostnadspris.
Anmälan till  skane@svenskaodemforbundet.se  eller till Ulla-Kersti 0410-334 336, 0709 407 834 senast den 6 december

Träff med regionrådet Anna-Lena Hogerud
Tid och plats: Tisdag 18 december kl 15-17, Region Skåne, Dockplatsen 26, Malmö
Nu ska vi ännu en gång prata med en sjukvårdspolitiker om hur alla vi med kroniska ödem har det inom Skåne regionen. Ingen ska längre behöva bli kränkt/hånad för sitt ödem av personal inom sjukvården.
Vi måste snarast få till en bättre och jämlikare vård. Utbildning i lymfologi måste ingå i utbildningen till läkare, sjuksköterska, fysioterapeut samt arbetsterapeut. Kom och gör din röst hörd.
Anmäl att du kommer, senast d. 16 december till Ulla-Kersti Carlsson skane@svenskaodemforbundet.se, eller på 0410-334 336,  0709 407 834

Årsmöte
Söndag 27 januari 2019 kl 13.00. Mer information efter hand.

Till aktivitetskalendern

Vi anordnar varje år flertalet olika evenemang. Läs mer

Bli medlem nu!

Vi har större möjlighet att påverka ju fler vi är. Läs mer