Du vet väl om att Svenska Ödemförbundet arrangerar en tematräff om Lymfödem och Venös insufficiens den 3/10?

Under 2019 kan du som är medlem i SÖF vid tre olika tematräffar lära dig mer om Dercums sjukdom, Lipödem, Lymfödem och Venös insufficiens.

Tematräffarna arrangeras i samarbete med Sue Mellgrim från Lymfterapi Norrort. Sue är legitimerad sjuksköterska och medicinsk lymfterapeut och hon går vid varje tillfälle igenom symptom, diagnostisering, olika behandlingsmetoder mm för respektive diagnos. Dessutom kommer det finnas tid att ställa frågor och även få prova på vissa hjälpmedel.

Samtliga tematräffar 2019 hålls mellan kl.18-20.30 i Lymfterapi Norrorts lokaler i Danderyd. (Tyvärr är lokalen inte handikappanpassad.)

Torsdagen den 7/2 Dercum
Torsdagen den 13/6 Lipödem
Torsdagen den 3/10 Lymfödem och venös insufficiens

Antalet platser är begränsat till 15 stycken per tillfälle och priset för deltagande är 100:- per gång. Enklare förtäring ingår i priset. SÖF-medlemskap är ett krav för dessa träffar. Är du inte redan medlem blir du det här: https://www.svenskaodemforbundet.se/bli-medlem