Svenska Ödemförbundet

uppmärksammar

Internationella lipödemmånaden

för sjätte året i rad

I år kommer vi inte att kunna genomföra fysiska manifestationer på gator och torg, men som tidigare år kommer en mediakampanj att genomföras och vi sprider så mycket kunskap som möjligt på alla våra plattformar och i media. Med jämna mellanrum under juni kommer vi att publicera information i form av artiklar, filmer och patientberättelser.

Bär gärna vårt gröna lipödemarmband, vår svarta lipödemtröja, prata om din sjukdom med nära och kära och dela inlägg som har med lipödem att göra. Armband kan beställas i webbshoppen för 110 kronor. Svarta tröjor med tryck “Jag är sjuk men får ingen vård” kostar 175 kronor och finns i storlekarna S till 4 XL.

Vi vill väcka uppmärksamhet i media då personer med lipödem i dagsläget står utan regionfinansierad vård i Sverige och vi jobbar hårt för att förändra detta.

För att stödja SÖF:s kamp för bättre vård för personer med lipödem är du varmt välkommen att bli medlem.
Du kan också hjälpa oss att sprida kunskap kring lipödem genom att dela våra inlägg och tagga era egna inlägg med #lipödemdendoldasjukdomen