Viktig enkät om hur vården ser ut för dig med kroniskt ödem

nov 8, 2021 | Nyheter, Nyheter-Ettan

Viktig enkät om din diagnos, patientutbildning, vård, förskrivning av kompression och hjälpmedel samt dina erfarenheter av kompetens och bemötande i vården. Var med i årets stora satsning på våra medlemmar för att kunna göra skillnad i Sverige för våra medlemmar! Ta gärna chansen nu när den bjuds och gör din röst hörd! SÖF vill förbättra vården för oss medlemmar, då behöver vi hjälpas åt. Gör din del och besvara enkäten!

Genom ditt svar:

• Hjälper du SÖF att kunna lämna statistik till beslutsfattare om hur vården ser ut för dig med kroniskt ödem. Det är en VIKTIG ENKÄT om din diagnos, patientutbildning, vård, förskrivning av kompression och hjälpmedel samt dina erfarenheter av kompetens och bemötande i vården.
  • Vi behöver ditt bidrag för att kunna genomföra vårt påverkansarbete så att du får den vård du behöver! Om du du INTE fyller i enkäten saknar vi underlag till statistik om diagnos, behandling, förskrivning av kompression och andra hjälpmedel samt kompetens i vården!
  • Vänligen hjälp oss att kunna lämna statistik till beslutsfattare hur vården ser i Sverige för dig med primärt och sekundärt lymfödem, lipödem, Dercums sjukdom, vaskulära malformationer, venösa ödem och immobilitetsödem för att påverka regionerna till en vård efter dina behov.
  • Som medlemsförmån får du tillgång till en app för egenmonitorering som kan underlätta för din egenvård.

Hjärtligt tack på förhand för er medverkan!

Länk till enkäten