Har du ett kroniskt ödem har du kommit rätt!

På denna sida samlas information från leverantörer och distributörer av medicintekniska produkter och andra hjälpmedel som kan förbättra livet för dem som lever med lymfatiska och venösa sjukdomar.

För tillfället (dec 2020) presenteras två stora leverantörer av kompressionsprodukter. Efter hand kommer det även att finnas andra företag som visar sina produkter t ex kompressionsplagg, medicinktekniska produkter, hudvård och bedömningsinstrument.

Du som är medicinsk lymfterapeut eller annan vårdpersonal kan lära dig mer om de produkter som finns på marknaden som kan hjälpa patienterna.

I begreppet kroniska ödem ingår primära och sekundära lymfödem, lipödem, Dercums sjukdom och venösa ödem

Klicka på företagens logotype för att komma till deras hemsidor där de presenterar sitt utbud och där deras kontaktuppgifter finns.

Bild: medi Sweden

Medi

Medicinska kompressionsstrumpor

medi är marknadsledande tillverkare av medicinska kompressionsstrumpor, justerbar kompression, hjälpmedel och tillbehör. Vi erbjuder ett brett sortiment av medicinsk kompression för personer med venösa sjukdomar, lipödem, lymfödem samt andra ödem och levererar till alla regioner i Sverige.

Våra mediven medicinska kompressionsstrumpor uppfyller alla medicinska krav såväl som användarens behov och önskemål. Välj mellan massor av färger, fina mönster eller glittrande Swarovski-kristaller.

I vår webbshop kan du köpa medicinska kompressionsstrumpor och tillbehör på egen hand. Alla SÖF-medlemmar får 20% rabatt på hela sortimentet.

Jobst

Medicintekniska kompressionsstrumpor

Essity är en ledande leverantör av medicintekniska produkter till sjukvården och våra medicinska kompressionsstrumpor under varumärket JOBST har under flera decennier använts på allt från åderbråck till lymfödem.

På JOBST arbetar vi kontinuerligt för att ta fram nya behandlingslösningar som förenklar och förbättrar vardagen för varje enskild användare. Vi kan erbjuda en rad funktioner och lösningar som säkrar optimal patientkomfort och rörelsefrihet, bland annat olika varianter av måttsydda sömlösa handskar och tåhättor samt våra komfortzoner för armbåge, fotled och knä.