Bli medlem

Som medlem i Svenska Ödemförbundet bidrar du till vår kamp för diagnos och behandling av lymfödem, lipödem, Dercums sjukdom och andra lymfatiska sjukdomar.

Vi erbjuder ett antal medlemsförmåner däribland konferenser och kurser och fyra gånger om året utkommer vår uppskattade tidning Lymfan.

Du ansöker om medlemskap och väljer medlemskategori genom att fylla i formuläret nedan. När din anmälan godkänts, skickas faktura på medlemsavgiften till dig. När avgiften är betald och registrerad får du ett välkomstpaket. Du kan bli medlem närsomhelst under året.

Specialerbjudande för 4:e kvartalet 2019 och hela 2020

Många drar sig för att bli medlem i slutet av året eftersom medlemsavgiften är per kalenderår. SÖF erbjuder en speciallösning för dig som vill bli medlem under 4:e kvartalet (medlemskategori ordinarie, vård respektive stöd+utskick).

Du får medlemstidningen Lymfan nr 4/2019 förutom deltagande i SÖFs övriga utbud. Medlemsavgiften för 4:e kvartalet 2019 Specialerbjudande är 50 SEK och hela 2020 är 300 SEK när du betalar 350 SEK.

Medlemskategorier & priser 2019
  • Ordinarie medlem 300 kr (person med kroniskt eller odiagnosticerat ödem)
  • Vårdpersonal 300 kr (den som arbetar i vården)
  • Företag/Organisation 1025 kr
  • Stödmedlem Plus 300 kr (närstående till ordinarie medlem och annan som stödjer SÖF:s verksamhet)
  • Stödmedlem 125 kr (samma som Stödmedlem Plus men utan fulla medlemsförmåner)
Så här betalar du medlemsavgiften
SÖFs medlemsavgift gäller per kalenderår och betalas genom faktura med OCR-nummer som kommer via vanlig post i november varje år. Om du glömt betala medlemsavgiften, kontakta medlem@svenskaodemforbundet.se för en faktura.
Medlemsförmåner
  • Välkomstpaket med innehåll som är anpassat till din medlemskategori och diagnos
  • Informationsmaterial om ödem och om Svenska Ödemförbundet
  • Tidningen Lymfan fyra gånger per år (gäller ej Stödmedlem)
  • Kostnadsfri/reducerad avgift vid SÖF:s konferenser (för företag gäller 1 representant/företag)
  • Medical Alert Card (gäller endast personer med ödem)
  • Åtkomst till SÖF:s slutna grupp på Facebook (för företag gäller 1 representant/företag). Din medlemsavgift måste vara betald och registrerad för att få åtkomst till gruppen.
  • Möjlighet att få stöd av SÖF:s stödpersoner
  • Nyhetsbrev via e-post
  • Rabatter hos SÖF:s samarbetspartners
  • Företag som annonserar helårsvis har 10 procents rabatt på annonspriset.
Rabatter

Som medlem kan du ta del av rabatter hos nedanstående företag:

• Juzo ger 20 % i rabatt på hela sitt sortiment via våra återförsäljare. Kontakta Juzo för ytterligare information, info@juzo.se eller telefon 011 44 222 50.
  • Lymfterapi Norrort ger rabatterade priser på utvalda produkter i sin webbshop, samt har kampanjer på olika produkter vid varje säsongsstart. Webbshop
  • medi lämnar 20 % i rabatt på köp av deras produkter via medi:s webbshop. Mejla till info@svenskaodemforbundet.se för  rabattkod.
  • RaMa Medical ger 10 % rabatt till alla medlemmar i SÖF på standardkompressionsprodukter. Beställ i webshop där du som inloggning anger: ”SÖF+medlemsnumret”
  • Thuasne lämnar 15 % på Mobiderm och Silima protes-BH under hela 2019. Rabattkoden gäller ett obegränsat antal gånger för samtliga medlemmar. Beställ i deras webbshop Kontakta info@svenskaodemforbundet.se för rabattkod. Koden gäller ej fraktavgift. Däremot kan du hämta ut produkterna fraktfritt i Thuasnes butik på Ringvägen i Stockholm. Alternativt handla över den fraktfria gränsen.

Har du frågor om medlemskap i förbundet, kontakta oss gärna på telefon 070-666 62 73 eller till medlem@svenskaodemforbundet.se

Personuppgiftspolicy
Personuppgiftspolicy för Svenska Ödemförbundet och dess lokalföreningar

Genom att bli medlem godkänner du att SÖF registrerar dina adressuppgifter samt dessutom den/de diagnoser, du är intresserad av. Att ange intresseområde=diagnos/er är frivilligt men i vårt påverkansarbete gentemot vårdinstanser och myndigheter är denna statistik tunga argument. Med uppgift om intresse/diagnos kan SÖF snabbt rikta information till olika intressegrupper. SÖF PersonuppgiftsOmbud (PuO) ansvarar för att alla personuppgifter behandlas enligt GDPR. Avtal SÖF och SÖF Lokalförening säkrar personuppgiftshanteringen för dig som också ingår i en SÖF Lokalförening

Ansökan om medlemskap

Till aktivitetskalendern

Vi anordnar varje år flertalet olika evenemang. Läs mer

Bli medlem nu!

Vi har större möjlighet att påverka ju fler vi är. Läs mer

Filmarkivet

Här har vi samlat filmer om Ödem & egenvård. Läs mer

Du är alltid välkommen att kontakta oss på Svenska Ödemförbundet.

Epost
Ring oss

Adress

Svenska Ödemförbundet
Box 800, 101 36 Stockholm

Vill du komma i kontakt med oss?

Fyll i formuläret nedan så kontaktar vi dig inom kort.