Internat lipödemmånaden juni 2018

Under Internationella lipödemmånaden juni kommer SÖF under parollen #Vibehövervård att uppmärksamma lipödemfrågor på olika sätt. Efter hand läggs aktiviteterna upp på denna sida samt på Facebook och Instagram. Håll utkik!
Vill du som medlem uppmärksamma lipödem på din ort kan du beställa diagnosfoldrar om lipödem och tröjor för lokala nen.

Kom med och delta i lipödemdemonstrationen den 9 juni och sätt färg på Medborgarplatsen!

Lördagen den 9 juni mellan kl.12-14 samlas vi för att sprida kunskap om sjukdomen lipödem.
Det är dags för oss att slå oss fria från skam och stå upp för oss själva! All kroppar har rätt att finnas och synas.

Temat för den här dagen är därför ”Mer färg och mindre skam” och vi inbjuder dig att komma till Medborgarplatsen iförd dina allra mest färgglada kläder du äger.
För synas ska vi göra den här dagen!

För att skapa en extra färgklick presenterar vi stolt vårt samarbete med Tim Kvick och hennes ”bubblis”-shop. Tim kommer att förse alla demonstranter med bubblisar i alla möjliga härliga färger så att även du som behöver bära ständig kompression ska kunna medverka i demonstrationen helt kostnadsfritt.
De bubblisar du burit under demonstrationen får du ta med dig hem.

För medverkan i demonstrationen och tilldelning av ett exemplar färgglada bubblisar behöver vi din anmälan till stockholm@svenskaodemforbundet.se. När du anmält dig får du ytterligare information om demonstrationen.

Alla är välkomna att besöka Medborgarplatsen under tiden demonstrationen pågår, såväl andra drabbade som anhöriga,  och vi ser gärna att du tar på dig något färgglatt för att visa ditt stöd.

Varmt välkomna!